towarowego
Liczba pozycji: 14
Zgłoszenie znaku towarowego w złej wierze – ebook
Joanna Adamczyk
Zgłoszenie znaku towarowego w złej wierze skutkuje odmową rejestracji znaku bądź unieważnieniem prawa ochronnego ze skutkiem wstecznym, a w konsekwencji brakiem jego ochrony prawnej. Autorka wyjaśnia, jak należy rozumieć przesłankę złej wiary przy zgłoszeniu znaku, tak by stanowiła narzędzie przydatne dla praktycznej realizacji celów założonych przy jej wprowadzeniu. W książce szczegółowo...Data dostępności:
Data publikacji:
Przedstawialność jako przesłanka zdolności ochronnej znaku towarowego – ebook
Michał Ziółkowski
Niniejsza publikacja stanowi kompleksową analizę przesłanki przedstawialności znaków towarowych w świetle prawa polskiego oraz unijnego z uwzględnieniem zmian, które zaszły w definicji znaku towarowego. Jednym z kluczowych elementów rozważań podjętych w niniejszej publikacji jest przedstawienie ewolucji wymogu graficznej przedstawialności oraz procesu dookreślania przedmiotowego wymogu przez judykaturę...Data dostępności:
Data publikacji:
Licencja na używanie znaku towarowego. Studium prawnoporównawcze – ebook
Mariusz Załucki
Stan prawny na 1.12.2007 r. Książka to pierwsza polska monografia prezentująca licencjęna używanie znaku towarowego , instytucję prawacywilnego, która budzi szerokie zainteresowanie w nauceobcej, jak również odgrywa znaczącą rolę w praktyce, jakoże wiele zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami umówdotyczy upoważnienia do używania znaku towarowego. Opracowanie obejmuje analizę tego narzędzia prawnegow...Data dostępności:
Data publikacji:
Karnoprawna ochrona znaku towarowego. Teoria i praktyka – ebook
Dariusz Kuberski
Publikacja stanowi pomoc w ujawnianiu i kwalifikowaniu naruszeń oznaczeń towarowych oraz ustalaniu, czy doszło do naruszenia przepisów karnych ustawy – Prawo własności przemysłowej, Kodeksu karnego lub Kodeksu wykroczeń. Zawiera prezentację najczęściej występujących problemów, które napotykają organy ścigania i wymiaru sprawiedliwości. W książce wskazano często występujące błędy w rozpoznawaniu...Data dostępności:
Data publikacji:
Prawo do korzystania ze znaku towarowego jako wkład niepieniężny do spółki kapitałowej – ebook
Maria Rożnowska
Prawa do korzystania ze znaku towarowego coraz częściej stają się obecnie wkładem niepieniężnym do spółek. Jest to efekt obserwowanego współcześnie wzrostu znaczenia i wartości praw do dóbr niematerialnych, w tym praw do korzystania ze znaków towarowych, w obrocie gospodarczym. Przedstawienie problemów związanych z wnoszeniem do spółek kapitałowych wkładów niepieniężnych, które są prawami do korzystania...Data dostępności:
Data publikacji:
Obowiązek używania znaku towarowego Studium z prawa polskiego na tle prawnoporównawczym – ebook
Marcin Trzebiatowski
Niniejsza rozprawa omawia prawo znaków towarowych w świetle prawa polskiego, wspólnotowego, a także prawa innych państwa europejskich nie będących członkami UE. Autor szczegółowo omówił w poszczególnych rozdziałach: podstawy normatywne obowiązku używania znaku towarowego, treść i funkcje obowiązku używania, pojęcie, formę i zakres używania, towary (usługi), miejsce używania, osobę używającą,...Data dostępności:
Data publikacji:
VAT w transakcjach łańcuchowych. Praktyka przed i po quick fix – ebook
Wojciech Kieszkowski
Publikacja zawiera analizę kryteriów decydujących o sposobie opodatkowania VAT transakcji realizowanych w łańcuchach dostaw. Pozwala ustalić, czy w danym przypadku mamy do czynienia z transakcją łańcuchową, a jeśli tak – na co zwrócić uwagę, aby dobrze rozliczyć VAT i nie narazić się na poważne ryzyko podatkowe i karnoskarbowe. Opracowanie zostało zilustrowane wieloma diagramami i przykładami z praktyki,...Data dostępności:
Data publikacji:
Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania – ebook
Monika Namysłowska
W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.: • zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing); • reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama...Data dostępności:
Data publikacji:
Przeszkoda opisowości w praktyce udzielenia praw na znaki towarowe – ebook
Wojciech Gierszewski
Opisowość jest jednym z najczęściej podnoszonych zarzutów w procesie uzyskiwania praw na znaki towarowe zarówno przed Urzędem Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, jak i Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). W publikacji autor uporządkował szerokie spektrum zagadnień związanych z oceną opisowości oznaczenia, dając czytelnikowi przystępny i praktyczny materiał umożliwiający...Data dostępności:
Data publikacji:
Prawo własności przemysłowej. Komentarz – ebook
Magda Jezierska-Zięba Mariusz Kondrat Andrzej Przytuła Justyna Stefańczyk-Kaczmarzyk Hanna Fedorowicz
W komentarzu autorzy przedstawili w sposób przystępny i praktyczny skomplikowane zagadnienia prawa znaków towarowych, wynalazków, wzorów przemysłowych i użytkowych . Książka została napisana z uwzględnieniem doświadczeń zawodowych autorów, od wielu lat specjalizujących się w tej gałęzi prawa. W publikacji szczegółowo omówiono m.in.: • zakres praw wynikających z patentu, prawa ochronnego...Data dostępności:
Data publikacji: